Isnin, 17 November 2014

Wallpaper Di Ruang Tamu


Jeng....jeng.... Jeng..... Nah!!!!! Inilah hasilnya, tercapai juga hasrat untuk pasang wallpaper di ruang tamu ni. Tak sia-sia aku bersabar untuk mendapatkan wallpaper yang menarik, ini pun beli sikit2 sampai cukup dan banyak, dimana lagi kalau bukan di Mr. DIY, kali ni banyak stock yang datang so aku sapu semua hehehehee. Eeemmm.... Baru puas hati aku.



Banyak sebenarnya design wallpaper yang ada cuma sikit banyak je, ada design atau corak batu blok, batu pantai, berbunga2 bunga besar dan kecil,  macam tikar getah pun ada. Sebenarnya aku nak cari warna hijau, banyak kali dah pergi tak ada, ada pun mcm yang dah pasang sebelum ni, tapi semalam ada pulak 3 design yang berbeza, tapi itu la tak berkenan pulak. Aku suka yang murah tapi nampak macam mahal "macam" OK, Dan yang penting alegan Hahahahaa... Sangat!!!!!

Sebenarnya murah je segulung RM 3.30 je, dengan ukuran 2 meter X 45 CM. aku guna 12 roll, so modal RM 39.60, modal wallpaper la, kos pergi balik ke kedai tu pada setiap minggu tidak  di kira, kerana dianggap riadah aka jalan-jalan. Putrajaya bangi 15 KM x sampai pun 30 minit. Kalau tak kereta aku 1 bar tak gerak2 hahahahaha....



Berjam juga nak siapkan, start dekat 5 ptg habis dalam jam 11 mlm. Termasuk la rehat dan solat hahaha. Rumah aku ni tak de tangga so gunakan la meja makan, asal  boleh jerkan guna la apa yang ada, yang tak due itu jangan ditunggu, aje jadi penunggu hahaha....



Cadang nak beli tangga dari pindah sampai sekarang dah 11 bulan lebih x terbeli, segan nak angkut dari kedai ke car park hahahaha itu yg sampai ke sudah tak terbeli, wal hal kat Mr. DIY ada jual, lebih murah dari tempat lain pulak tu, tapi 1 hal jugak, masa duit x cukup aka hujung bulan ada, masa gaji x de pulak, macam mana aku nak beli kan poyo...... Daya tarikan untuk beli tangga tak kuat la agaknya, tengok wallpaper, aku rembat, asal ada yang menarik aku rembat. Ada tangga tak te rembat Hahahahaha...... Nak tunggu aku berumahtangga agaknya kih....kih.....kih...... 

Aku pos la kat FB dan deco rumahku syurgaku, alamak banyak pulak komen, alahai 1 hal duk menjawab soalan dia orang pulak, dah macam exam pulak rasanya, conform semua jawapan betul..... Kih.....kih..... Kih.....  tapi seronok dapat berkongsi idea bagi mereka yang ada minat yang sama. Aku melalui perasaan keterujaan itu.... Sekarang bagi kat dia orang pulak hehehehehe.... Kira berfaedah le jugak, cantik kan rumah beb, balik kije penat, landing pandang yg kelabu asap itu, berangan senyum sorang2 berjam2, apa kije pun tak jadi kwang..... Memang.... Kwang.....





Ni ha ada lagi wallpaper Nak pasang dalam bilik, terpaksa kiv dulu, aje tak senonoh meja makan sampai ke dalam bilik. agak-agak le huhuhuhu..... Apa yang penting aku puas hati huh!!!!!! Berbaloi2


13 ulasan:

  1. memang cantik idah..saya tengok pun dah mula suka dgn wallpaper ni. Cuma kat JB ni saya tak jumpa lg kedai DIY ni. Nak ajak shah mmg tak de la...dia tak minat kerja2 macam ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. try la pujuk elok2, bukan selalu in syaa Allah pergi le dia, shadah kata kat kulai ada misah, try la

      Padam
  2. kt jb banyak mr diy. tesco plentong ade, tesco tebrau ade, today mall tiram pn ade.

    sis, cantikl wallpaper. tergoda saya nak pasang wall paper...hihihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah!!!! bagus la kalau banyak tempat banyak pilihan... Silakan pasang!!! rumah cantik dan kemas hati senang dan tenang....

      Padam
  3. Kt mr.diy bpe kaki lebar n bpe kaki panjang ye???

    BalasPadam
    Balasan
    1. ukuran 2 meter X 45 CM, kalau guna kaki saya tak tau

      Padam
  4. Nice.... 😍😍😍

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. kt mr diy ade jual skali dgn gamnye tak?

    http://ninafarhanawm.blogspot.my/2017/01/pengedar-sah-shaklee-salak-tinggi.html

    BalasPadam
  7. dinding rumah saya ni guna 12 roll sis

    BalasPadam

SESEDAP RASA